ADNAN OKTAR'IN GAZİANTEP OLAY TV'DEKİ CANLI RÖPORTAJI (21 ARALIK 2010)
Enbiya Suresi’nde, 105. ayet. Şeytandan Allah’a sığınıyorum. “Andolsun, Biz zikirden sonra” Tevrat’tan sonra. “Zebur'da da: ‘Şüphesiz Arz'a salih kullarım varisçi olacaktır’ diye yazdık.” 2051 veriyor ebcedi. Bakın “Şüphesiz” diyor Allah. Şüphesiz demek ne demek? Mutlaka olacak. “Arz’a” dünyaya “salih kullarım” samimi olan kullarım “varisçi olacaktır.” Yani Mehdi (a.s.) ve talebeleri. “diye yazdık.” Bakın bir tane ebcedi, 2051 veriyor. Ama nerde yazdığını belirtiyor Allah. “Andolsun, Biz zikirden sonra Zebur'da da” diyor. O zaman biz ne yapacağız? Allah bize iki yer belirtmiş. Bir, zikir Tevrat, iki Zebur. O zaman demek ki Tevrat ve Zebur bizim vaktimize kadar kalacak ve doğru olan kısımları da kalacak. Demek ki Tevrat ve Zebur tamamen bozulmayacak, tamamen tahrif olmayacak. Doğru olan kısımları kalacak. Doğru olan kısımları hangi kısımlarmış? Muhammed Mehdi (a.s.) ile ilgili olan kısımlar ve diğer yerler. Bazı başka yerler de var, doğru olan birçok yeri var. Bozulan yerleri de var, bozulmayan yerleri de var. Ama bakın bozulmayan yerlerine Allah dikkat çekiyor. “Andolsun” Yemin ediyor, çünkü Allah yemin ediyor. “Biz zikirden sonra Zebur'da da: ‘Şüphesiz Arz'a salih kullarım varisçi olacaktır’ diye yazdık.” O zaman biz ne yapıyoruz? Tevrat’ı ve Zebur’u açıp bakıyoruz. Bir de bakıyoruz ki Tevrat’ta Mehdi (a.s.) çok kapsamlı tarif ediliyor. Şiloh ismi ile, Kral Mesih ismi ile ve bir çok Tevrat’ta yine Mehdi (a.s.)’ın lakapları vardır, güzel lakapları vardır. Bu isimlerle anıldığını görüyoruz. Yüzünün güzelliği, üslubu, tavrı, gidişatı, ne zaman çıkacağı, cismi, o devirde ekonomik kriz olacağı, insanların dinziliğe yöneldiği vakit çıkacağı, gökte alametlerin belireceği; Mehdi (a.s.)’ın çıkış zamanında. Kan akacağı, hercümerc ortamında, anarşinin yayıldığı ortamda çıkacağı, dünyayı dinsizliğin kaplayacağı ve Mehdi (a.s.)’ın da gelip dünyaya adalet sunacağı, ekonomik krizin duracağı, kanın duracağı, terörün, anarşinin duracağı, dünyaya hak dinin hakim olacağı, Tevrat’ta çok açık anlatılıyor, detaylarını anlatıyor. Kuran’ın ihbarına biz de uyarak açtık baktık Tevrat’ta ve bu gerçeği kitap haline getirdik. ‘Mehdi (a.s.) İbrahim (a.s.) Neslindendir’ diye kitap haline getirdik. 105. ayetti okuduğum ayet, Enbiya Suresi. “Gerçek şu ki kulluk eden bir topluluk için bunda (Kur'an'da) 'açık bir mesaj' (veya gerçek bir çıkış yolu) vardır.” “Kulluk eden bir topluluk için,” bakın bu konuda Allah şimdi bize Kuran’a gönderme yapıyor. “Açık bir mesaj ve gerçek bir çıkış yolu vardır.” Dünya hakimiyetini yine Nur Suresi’nin 55. ayeti ve zaten 105. ayette de görüyoruz Enbiya Suresi’nde. Ve birçok ayette açık açık beyan edildiğini görüyoruz. Dünyanın kurtuluşu, hidayet, Allah’a yaklaşmak, Hak din hepsini Allah Kuran’dan öğrenebileceğimizi bize söylüyor ama sadece Kuran’dan ve Resulullah (s.a.v.)’ın bize Kuran’ı tefsir ettiği şekilde. Yine 107. ayette Cenab-ı Allah. Şeytandan Allah’a sığınırım. “Biz seni alemler için yalnızca bir rahmet olarak gönderdik.” Alemler, nedir alemler? Cin alemi, insan alemi, bütün dünyadaki varlıklar, hepsi için “bir rahmet olarak gönderdik.” Bunun ebcedi de hicri 1431 yılını veriyor. Miladi de 2010 tarihini veriyor. Bak “Biz seni alemler için yalnızca bir rahmet olarak gönderdik”. Kuran’ın her yeri böyle mucizelerle doludur.
Sayın Adnan Oktar'ın 29 Kasım 2010 tarihli röportajından Enbiya Suresi ile ilgili açıklamalar.
ADNAN OKTAR: Enbiya Suresi’ni açmışsın, 105. ayet. Şeytandan Allah’a sığınırım. “Andolsun,” diyor Allah yemin ediyor. “Biz zikirden sonra” Tevrat. “Zebur'da da: ‘Şüphesiz’” bak şüphesiz diyor Allah. “Arz'a” dünyaya “salih kullarım varisçi olacaktır" diye yazdık.” Bu ayetin ebcedi 2051’i veriyor."Şüphesiz Arz'a salih kullarım varisçi olacaktır" bunun ebcedi 2051, inşaAllah. Peygamber Efendimiz (s.a.v.)’den gelen bu hadiste, bu ayetin iniş sebebini Esbâb-ı Nüzûl’ün Mehdi (a.s.) olduğu, Mehdiyet zamanında bu olayın olacağı belirtiliyor. Bakın yemin ediyor Allah, “Andolsun, Biz zikirden sonra” Tevrat’ta “Zebur'da da: "Şüphesiz Arz'a salih kullarım” samimi kullarım dünyaya hakim, “varisçi olacaktır" diye yazdık” diyor. Ben yazdım, diyor Allah. Şimdi Allah bunu deyince biz ne anlarız? O zaman Tevrat ve Zebur’a bakmamız gerekiyor. Çünkü Tevrat’ta ve Zebur’da da var, yazdım, diyor Allah. Gidip bakın, diyor. Baktığımızda Tevrat ve Zebur’da çok kapsamlı olarak Mehdi (a.s.)’nin dünya hakimiyetinden bahsediliyor ama yaklaşık 100’e yakın açıklama var, 100’ün üzerinde Tevrat’ta. Mehdi (a.s.)’nin dış görünüşü, hayatı, nasıl yapacağı, ahlakı, kan akıtmayacağı, bütün silahların yeryüzünden kalkacağı, barış dönemi olacağı, kurtla kuzunun yan yana yaşayacağı, sosyal adaletin bütün dünyayı kaplayacağı, Mehdi (a.s.)’nin dış görünümü, hepsi çok detaylı yazıyor. Allah Kuran’da bize bu emri vermiş. Bak “Biz zikirden sonra Zebur'da da: "Şüphesiz Arz'a salih kullarım varisçi olacaktır".Nereye bakın diyor Allah bize? Tevrat’a ve Zebur’a bakın orada göreceksiniz, diyor Allah. Biz de bunu gördüğümüze göre Mehdiyet hakkında Kuran’da ayet var mı diyen kardeşlerimize apaçık bir delil işte.“Gerçek şu ki kulluk eden bir topluluk için” Allah’a kul olan bir topluluk için “bunda (Kur'an'da) 'açık bir mesaj' (veya gerçek bir çıkış yolu) vardır.” Bakın sonraki ayet de bu. “Gerçek şu ki kulluk eden bir topluluk için” samimi bir Müslüman topluluğu için “bunda (Kur'an'da) 'açık bir mesaj' (veya gerçek bir çıkış yolu) vardır.” Açık mesajı Allah gösteriyor. Birçok yerde var, burada da gösteriyor. Bakın 106 ve 107. ayet devam ediyor. Cenab-ı Allah “Biz seni alemler için yalnızca bir rahmet olarak gönderdik.” Bu da Hicri 1431 yapıyor.
ALTUĞ BERKER:Bugünleri Hocam, maşaAllah.
ADNAN OKTAR:Evet 1431, 2010 tarihini veriyor. “Biz seni alemler için yalnızca bir rahmet olarak gönderdik.” Alemler bütün alemler için. Peygamber Efendimiz (s.a.v.)’e bakan bir ayettir. İşari manası da Mehdi (a.s.)’ye bakıyor. “De ki: "Gerçekten bana: -Sizin İlahınız yalnızca bir tek İlah'tır" diye vahyolunuyor; artık siz Müslüman olacak mısınız?"Biz ne diyeceğiniz Hıristiyan kardeşlerimize? Sizin ilahınız yalnızca tek bir ilahtır, diye Allah bize vahyediyor, Kuran’da belirtiyor. Kuran’a inmiş bu, Peygamberimiz (s.a.v)’e vahyetmiş, bize bildirmiş. “Artık siz Müslüman olacak mısınız?” diye soracağız, inşaAllah. “Buna rağmen yüz çevirecek olurlarsa, de ki: "Size eşitlik üzere açıklamada bulundum. Tehdit edildiğiniz (sorgu ve azap günü) yakın mı, uzak mı, bilemem. Şüphesiz O, sözün açıkta söylenenini de bilmekte, saklamakta olduklarınızı da bilmektedir." Biz sadece bildirmekle mükellefiz, bildiriyoruz o kadar, ondan gerisi gönlümüz rahat Cenab-ı Allah’a karşı. “Bilemem; belki bu (sürenin açıklanmaması), sizin için bir (fitne) denemedir, (belki de) belli bir vakte kadar yararlanma (meta)dır."Kıyamet ve Allah’ın alacağı intikam vakti açıklanmıyor. “(Resulullah) Dedi ki: "Rabbim, hak ile hükmet. Bizim Rabbimiz, sizin her türlü nitelendirmelerinize karşı yardımına sığınılan Rahman (olan Allah)dır. Buna rağmen yüz çevirecek olurlarsa, de ki: "Size eşitlik üzere açıklamada bulundum.” Eşitlik üzere. “Tehdit edildiğiniz (sorgu ve azap günü) yakın mı, uzak mı, bilemem. Şüphesiz O, sözün açıkta söylenenini de bilmekte, saklamakta olduklarınızı da bilmektedir." Bilemem; belki bu (sürenin açıklanmaması), sizin için bir (fitne) denemedir, (belki de) belli bir vakte kadar yararlanma (meta)dır." Bir vakte kadar yararlanmanız için bir imkandır, diyor Cenab-ı Allah.
Cenab-ı Allah Kıyamet’in vaktini ben insanlardan gizledim, diyor. Yani Gayb haberidir bu ama Peygamberlerine gaybı Allah söylediğini bildiriyor, yani seçtiği Peygamberlerine. Peygamberimiz (s.a.v.)’e de Kıyamet’in alametlerini belirtmiş, anlatmıştır Cenab-ı Allah, çok detaylı anlatmış. Şimdi olay olmuş, gözümüzle de gördük, ne olduğunu biliyoruz. Elle tutulur şekilde net alamet oluştu, inkarı mümkün değil. Cübbeli de, bunlar niye gizliyorlar, diyor. Sen niye gizliyorsun? En şiddetli gizleyen sensin. Mesele yarın ne olacağını bilemeyiz. İleride ne olacağını bilemeyiz ama Peygamber (s.a.v.) bildirirse, biliriz. Gaybın bilinemeyeceğini bilmek çok önemli bir konudur, onu Allah bize bildiriyor. Hiçbir insan bilemez. Peygamberlere Allah hususiyet vermek için insanlara bildirmiyor. Peygamberlerin farklılığını vurgulamış oluyor o zaman Allah. İnsanlar bilemiyor ama Peygamber biliyor. O nasıl biliyor? Allah bildirirse biliyor, kısmen ve bildirdiği kısmı kadar. Onun dışında Peygamberler de bilmez, yarın ne olacağını, sonra ne olacağını bilemezler. Öyle bir yeteneği yoktur insanların.
Sayın Adnan Oktar'ın 21 Aralık 2010 tarihli röportajından Enbiya Suresi ile ilgili açıklamalar.
ADNAN OKTAR: Enbiya Suresin’de, 105. ayet. Şeytandan Allah’a sığınıyorum. “Andolsun, Biz zikirden sonra” Tevrat’tan sonra. “Zebur'da da: ‘Şüphesiz Arz'a salih kullarım varisçi olacaktır’ diye yazdık.” 2051 veriyor ebcedi. Bakın “Şüphesiz” diyor Allah. Şüphesiz demek ne demek? Mutlaka olacak. “Arz’a” dünyaya “salih kullarım” samimi olan kullarım “varisci olacaktır.” Mehdi (a.s.) ve talebeleri. “diye yazdık.” Bakın bir tane ebcedi, 2051 veriyor. Ama nerde yazdğını belirtiyor Allah. “Andolsun, Biz zikirden sonra Zebur'da da” diyor. O zaman biz ne yapacağız? Allah bize iki yer belirtmiş. Bir, zikir Tevrat, iki Zebur. O zaman demek ki Tevrat ve Zebur bizim vaktimize kadar kalacak ve doğru olan kısımları da kalacak. Demek ki Tevrat ve Zebur tamamen bozulmayacak, tamamen tahrif olmayacak. Doğru olan kısımları kalacak. Doğru olan kısımları hangi kısımlarmış? Muhammed Mehdi (a.s.) ile ilgili olan kısımlar ve diğer yerler. Bazı başka yerler de var, doğru olan birçok yeri var. Bozulan yerleri de var, bozulmayan yerleri de var. Ama bakın bozulmayan yerlerini Allah dikkat çekiyor. “Andolsun” Yemin ediyor, çünkü Allah yemin ediyor. “Biz zikirden sonra Zebur'da da: ‘Şüphesiz Arz'a salih kullarım varisçi olacaktır’ diye yazdık.” O zaman biz ne yapıyoruz? Tevrat’ı ve Zebur’u açıp bakıyoruz. Birde bakıyoruz ki Tevrat’ta Mehdi (a.s.) çok kapsamlı tarif ediliyor. Şiloh ismi ile, Kral Mesih ismi ile ve bir çok Tevrat’ta yine Mehdi (a.s.)’ın lakapları vardır, güzel lakapları vardır. Bu isimlerle anıldığını görüyoruz. Yüzünün güzelliği, uslübü, tavrı, gidişatı, ne zaman çıkacağı, cismi, o devirde ekonomik kriz olacağı, insanların dinziliğe yöneldiği vakit çıkacağı, gökte alametlerin belireceği; Mehdi (a.s.)’ın çıkış zamanında. Kan akacağa, hercümeç ortamında, anarşinin yayıldığı ortamda çıkacağa, dünyayı dinsizliğin kaplayacağa ve Mehdi (a.s.)’ın da gelip dünyaya adalet sunacağı, ekonomik krizin duracağı, kanın duracağı, terörün, anarşinin duracağı, dünyaya hak dinin hakim olacağı, Tevrat’ta çok açık anlatılıyor, detaylarını anlatıyor. Kuran’ın ihbarına bizde uyarak açtık baktık Tevrat’ta ve bu gerçeği kitap haline getirdik. ‘Mehdi (a.s.) İbrahim (a.s.) Neslindendir’ diye kitap haline getirdik. 105. ayetti okuduğum ayet, Enbiya Suresi. “Gerçek şu ki kulluk eden bir topluluk için bunda (Kur'an'da) 'açık bir mesaj' (veya gerçek bir çıkış yolu) vardır.” “Kulluk eden bir topluluk için,” bakın bu konuda Allah şimdi bize Kuran’a gönderme yapıyor. “Açık bir mesaj ve gerçek bir çıkış yolu vardır.” Dünya hakimiyetini yine Nur Suresi’nin 55. ayeti ve zaten 105. ayette de görüyoruz Enbiya Suresi’nde. Ve birçok ayette açık açık beyan edildiğini görüyoruz. Dünyanın kurtuluşu, hidayet, Allah’a yaklaşmak, Hak din hepsini Allah Kuran’dan öğrenebileceğimizi bize söylüyor ama sadece Kuran’dan ve Resulullah (s.a.v.)’ın bize Kuran’ı tefsir ettiği şekilde. Yine 107. ayette Cenab-ı Allah. Şeytandan Allah’a sığınırım. “Biz seni alemler için yalnızca bir rahmet olarak gönderdik.” Alemler, nedir alemler? Cin alemi, insan alemi, bütün dünyadaki varlıklar, hepsi için “bir rahmet olarak gönderdik.” Bunun ebcedi de hicri 1431 yılını veriyor. Miladi de 2010 tarihini veriyor. Bak “Biz seni alemler için yalnızca bir rahmet olarak gönderdik”. Kuran’ın her yeri böyle mucizelerle doludur.
Fakat Doğu Ergil tarzı kişiler, zamanında böyle hep Cübbeli tarzı kişilerin eğitiminden geçtikleri için, bunların beyni pişmiş, dine karşı şartlanmışlar ve başka da insan dinlememişler. Halbuki bizleri bir dinleseler, Bediüzzaman’ın Risale-i Nur Külliyatı’nı okusalar, kafaları bambaşka olacak, inşaAllah.