Meryem oğlu (İsa) bir örnek olarak verilince, senin kavmin hemen ondan (keyifle söz edip) kahkahalarla gülüyorlar. (Zuhruf Suresi, 57)
Hz. İsa (as) gelecek diyorsun mesela, adam sırıtıyor. İlginç buluyor yani.
Dediler ki: "Bizim ilahlarımız mı daha hayırlı, yoksa o mu?" Onu yalnızca bir tartışma-konusu olsun diye (örnek) verdiler. Hayır, onlar 'tartışmacı ve düşman' bir kavimdir. (Zuhruf Suresi, 58)
Şu anki ilahları nedir? Darwinizm, materyalizm. Şu anda mesela yoğun olarak tartışıyorlar. Hz. İsa (as) gelecek mi, gelmeyecek mi, neden gelmeyecek? Tartışılacak birşey yok, Allah’ın hükmü açık. Ehl-i Sünnet inancı da açık. Tartışmacı ve düşman bir kavimdirler, cedelden hoşlanırlar. Sürekli tartışmak isterler. Demogoji. Tartışmaya eğilimlidirler diyor Allah. Düşman bir kavimdirler derken Allah tabii burada direk küfürü kastediyor, ama cahiller de bunu yapıyorlar. Gaflet içinde olanlar da yapıyorlar, kalplerinde hastalık bulunanlar da yapıyorlar, münafıklar da yapıyorlar.
O, yalnızca bir kuldur; kendisine nimet verdik ve onu İsrailoğullarına bir örnek kıldık. (Zuhruf Suresi, 59)
Samimiyetsiz değerlendirilirse burada “Hz. İsa (as)'dan bahsedilmiyor o devirde bir insandan bahsediliyor” diyebilirsin. Ama samimiyetle bakarsan, buraya kadar Hz. İsa (as)'dan bahsedildiğine gire burada da ondan bahsediliyor demektir. Samimi bakarsın, üsteki ayette de devamında da Hz. İsa (as)’dan bahsedildiğine göre bu açıktır. Kendini kurnaz zannedenler “o yalnızca bir kuldur” ifadesi için, “burada Müslümanlardan herhangi birinden bahsediliyor” diyorlar. “İsrailoğullarına örnek kıldık” ifadesi için “Hz. Musa (as)’ı da kastediyor olabilir” derler. Çok çeşitli teviller yapabilirler.
Eğer biz dilemiş olsaydık, elbette sizden melekler kılardık; yeryüzünde (size) halef (yerinize geçenler) olurlardı. (Zuhruf Suresi, 60)
Diyorlar ya Hz. Mehdi (as)’ın üzerinde melekler olacak, açıkça görünecek, Allah öyle bir durumda “direk onu halef kılardım” diyor. Hz. Mehdi (as)’ın yanında melek varsa Hz. Mehdi (as)’a gerek yok, melek idare ederdi diyor Allah. Hz. Mehdi (as) direk meleğe “sen idare et” der. Melek masum çünkü. Doğrudan Allah’tan alıyor vahyi.
Şüphesiz o, kıyamet-saati için bir alamettir. Öyleyse ondan (kıyametten) yana hiç bir kuşkuya kapılmayın ve bana uyun. Dosdoğru yol budur. (Zuhruf Suresi, 61)
Burada tevilci kardeşlerimiz “o” kelimesinden kasıt Hz. İsa (as) olduğu nereden belli diyor? Hep öyle devam etmiyor mu? Başka hiç bir peygamber gelmediğine göre, Peygamberimiz (sav) de son peygamber olduğuna göre, eğer alamet olması gerekiyorsa, bizim Peygamberimiz (sav) olması gerekiyor. Ama bizim Peygamberimiz (sav) son peygamber olmasına rağmen, Allah kitaplı olmamak şartıyla Hz. İsa (as)’ı peygamber olarak gönderiyor. Allah Peygamberimiz (sav)’i alamet olarak göstermediğine göre, demek ki kıyametin alameti İsa Mesih’tir. Kuşkuyu da yasaklıyor Allah.
Şeytan sakın sizi (Allah'ın yolundan) alıkoymasın. Gerçekten o, sizin için açıkça bir düşmandır. (Zuhruf Suresi, 62)
Şeytan sizi anormal düşüncelere, anormal hareketlere yöneltmesin, şeytana uymayın diyor Allah. Deccal kastediliyor aynı zamanda. İsa Mesih’in de mücadele edeceği odur zaten. İnsan şekline bürünmüş, şeytandır.
İsa, açık belgelerle gelince, dedi ki: "Ben size bir hikmetle geldim ve hakkında ihtilafa düştüklerinizin bir kısmını size açıklamak için de. Öyleyse Allah'tan sakının ve bana itaat edin." (Zuhruf Suresi, 63)
Bakın hep Hz. İsa (as) diye devam ediyor. “Ben size hikmetle geldim” diyor, Kuran’la gelmiş oluyor. Gerçekten de hikmettir Kuran. (Allah'ı tenzih ederiz) Hz. İsa (as) Allah diyorlar, ihtilafa düşmüşler burada. Teslis inancı konusunda ihtilafa düşmüşler. Birçok konuda ihtilafa düşmüşler, mezheplere ayrılmışlar.
Sayın Adnan Oktar'ın 4 Ocak 2012 tarihli röportajından Zuhruf Suresi ile ilgili açıklamalar.
Zuhruf Suresi. Ne diyor Cenabı Allah ayette, şeytandan Allah’a sığınırım. 56-“Bu suretle onları, sonradan gelecekler için bir selef ve bir örnek kıldık. 57-“Meryem oğlu (İsa) Mesih, Mesih İsa İbn-i Meryem “bir örnek olarak verilince” yani ondan bahsedilince örnek olarak “senin kavmin hemen ondan (keyifle söz edip) kahkahalarla gülüyorlar” diyor Hz. İsa (a.s)’a. Mesela biz de diyoruz, ‘Hz. İsa (a.s) gökten inecek’ diyoruz. Adam gülüyor ona. Bakın diyor ki Allah, “Meryem oğlu (İsa) bir örnek olarak verilince, senin kavmin hemen ondan (keyifle söz edip) kahkahalarla gülüyorlar” diyor Allah. 58-“Dediler ki: "Bizim ilahlarımız mı daha hayırlı, yoksa o mu?" Onu yalnızca bir tartışma-konusu olsun diye (örnek) verdiler.” Şimdi de tartışıyorlar; ‘Hz. İsa (a.s) gelmeyecektir, İsrâîliyyât’tır yanlıştır, Hz. İsa (a.s) diye birisi yok gibi haşa. “Hayır, onlar 'tartışmacı ve düşman' bir kavimdirler” diyor Allah. 59-“O, yalnızca bir kuldur;” İsa Mesih (a.s) yalnızca bir kuldur, Allah değildir. “Kendisine nimet verdik ve onu İsrailoğulları'na bir örnek kıldık.” Yani güzel örnek alacakları bir insan kıldık” diyor Allah. 60-“ Eğer Biz dilemiş olsaydık, elbette sizden melekler kılardık; yeryüzünde (size) halef (yerinize geçenler) olurlardı.” Diyor ya Cübbeli; ‘melekler inecek’ diyor. “Biz dileseydik, elbette sizden melekler kılardık; yeryüzünde (size) halef (yerinize geçenler) olurlardı.” Yani, ‘insan yaratmazdım, melek yaratırdım. Ama ben insan yarattım’ diyor Allah. 61-“Şüphesiz o (İsa Mesih (a.s.)), kıyamet-saati için bir alamettir. Öyleyse ondan yana hiçbir kuşkuya kapılmayın.” Biz de kuşkuya kapılmıyoruz.“Ve Bana uyun. Dosdoğru yol budur.” 62-“Şeytan, (deccal) sakın sizi (Allah'ın yolundan) alıkoymasın. Gerçekten o, sizin için açıkça bir düşmandır” diyor Allah. deccaliyetin. 63-“İsa açık belgelerle gelince, dedi ki: "Ben size bir hikmetle geldim.” Bu geldiğinde nasıl gelecek? Ben size bir hikmetle, Kuran’la geldim diyecek, inşaAllah. “Ve hakkında ihtilafa düştüklerinizin bir kısmını size açıklamak için de.” İşte çeşitli mezheplere bölünüyorlar şu an değil mi? Bu ihtilafı onlara açıklamak için de gelecek. Bunun gereksizliğini açıklayacak.“Öyleyse Allah'tan sakının ve bana itaat edin."Geldiğinde bunu da söyleyecek, inşaAllah. 64-"Şüphesiz Allah, O, benim de Rabbim, sizin de Rabbinizdir; Şu halde O'na kulluk edin. Dosdoğru yol budur." Bakın ne diyor Hz. İsa Mesih (a.s.)? "Şüphesiz Allah, O, benim de Rabbim, sizin de Rabbinizdir” Benim de Allah’ım, sizin de Allah’ınızdır. “Şu halde O'na kulluk edin.” Allah’a kulluk edin, bana değil. O’na kulluk edin. “Dosdoğru yol budur" diyor. 65-“Sonra, içlerinden birtakım fırkalar ihtilafa düştü.” Ahir zamana doğru sapıtacaklar.“Artık, acı bir günün azabından vay o zulmetmiş olanlara.” Kıyamet. İsa Mesih (a.s)’ın gelişinden bahsediyor, hemen kıyamete geçiyor. Siyak ve sibakından anlaşılıyor, geliş gidişinden anlaşılıyor, inşaAllah.
Sayın Adnan Oktar'ın 27 Mayıs 2012 tarihli röportajından Zuhruf Suresi ile ilgili açıklamalar.
ADNAN OKTAR: Şeytandan Allah’a sığınırım, Zuhruf Suresi, 57-“Meryem oğlu (İsa) bir örnek olarak verilince, senin kavmin” diyor, Peygamber Efendimiz (s.a.v.)’e Cenab-ı Allah “hemen” İsa Mesih’ten “ondan (keyifle söz edip) kahkahalarla gülüyorlar.” Mantıksız buluyor diyor Cenab-ı Allah. İsa Mesih konusunu alay konusu ediniyorlar diyor Allah. 59-“O, yalnızca bir kuldur; kendisine nimet verdik ve onu İsrailoğullarına bir örnek kıldık.” 60-“Eğer biz dilemiş olsaydık, elbette sizden melekler kılardık; yeryüzünde (size) halef (yerinize geçenler) olurlardı.” Yani siz melek beklemeyin diyor Cenab-ı Allah. Eğer melek olsaydı insanlar, halef olarak da melek gelirdi diyor. Ama siz insansınız, insan olduğunuz için yerinize halef olarak yine insan geliyor diyor. 61-“Şüphesiz o” İsa Mesih,“kıyamet-saati için bir ilimdir. Öyleyse ondan (kıyametten) yana hiç bir kuşkuya kapılmayın ve bana uyun. Dosdoğru yol budur.” 62-“Şeytan sakın sizi (Allah'ın yolundan) alıkoymasın. Gerçekten o, sizin için açıkça bir düşmandır.” 63-“İsa, açık belgelerle gelince, dedi ki: "Ben size bir hikmetle geldim ve hakkında ihtilafa düştüklerinizin bir kısmını size açıklamak için de. Öyleyse Allah'tan sakının ve bana itaat edin."